Katastrofy v tunelech metra
Není divu, že z jízdy soupravami taženými parostroji v tunelech Londýnského metra před stopětatřiceti roky měli cestující od začátku panický strach. Páru však vystřídala elektřina, a kde to šlo, nahradila automatika nespolehlivost "lidského činitele". Podzemní drahou se dnes pyšní už devadesát velkoměst světa a rozsah této dopravy lze popsat málem astronomickými čísly: Po 6000 kilometrech kolejí projíždí a v 5500 stanicích zastavuje od rána do noci v soupravách něco okolo 60 tisíc vozů, aby během roku přepravily téměř 50 miliard cestujících. Jsou ovšem metra zastaralá s těžkými vozy železničního typu, s vysokou spotřebou energie a minimem zabezpečovací techniky, a ta novější, která operují s lehčími hliníkovými vozy s nehořlavým interiérem a provoz je svěřen automatice a počítačům.
<< Home