katastrofy

Friday, October 20, 2006

Od té doby

jsou vozy pražského metra při výjezdu denně kontrolovány, tunely i stanice jsou vybaveny protipožárními hlásiči a řízeným ventilačním systémem a nad automatizovaným provozem bdí neustále 22 příslušníků požární ochrany. Všechny dveře v soupravách lze v případě nebezpečí otevřít zevnitř i při výpadku proudu a čelo soupravy je možné opustit nafukovacím skluzem. Po pravé straně tunelů vedou rampy, kterými by se cestující z hořící či jinak poškozené soupravy dostali do nejbližší stanice. Nejpřísnějším Evropským normám však budou odpovídat až nové soupravy, které začnou jezdit v roce 1998. Praha tedy není jako Baku, ale přesto Hasičský sbor hlavního města uskuteční několik cvičení, při kterých se (v noci) ověří evakuace cestujících ze soupravy uvázlé v tunelu. Čert totiž nikdy nespí!
Ing. Jan Tůma