katastrofy

Saturday, March 31, 2007

Mondra

„Já jsem pro," řekla Mondra a tím rozhodlá i za Aagenfelta. Swoonové Treul a Gorif chtěli rovněž prozkoumat tajem¬ství koridoru, když už se s námi pustili tak daleko. Pouze Ská Kijathe a Ertrusan se ještě nevyjádřili.
U Kreyna mi bylo jasné, že trucuje kvů¬li dietě. U Ská jsme zase věděli, že vždyc¬ky potřebuje nějaký čas než se pokud vůbec připojí k názoru ostatních. Tato žena byla svým způsobem obdivuhodná, ale někdy dokázala jít pěkně na nervy, například s tím, že tvrdila, že nás počítač proti nám snová temné plány.
Aura sdělil, že jsme asi 16 000 světel¬ných let od centra Šaogenské říše nebes. Zajímalo by mě, jestli Sedmihlásek o tomhle místě věděl.
Ale Aura dodal něco, co mé poněkud zmátlo. „Došlo ke zvláštním posuvům času," řekl palubní počítač zvolna a popr¬vé jsem v jeho syntetickém hlase zaslechl cosi jako nejistotu. „Zdá se, že v okolí této hmoty probíhá čas rychleji než v normál¬ním vesmíru."
„Co znamená rychleji?" zeptat jsem se.
„Na to nedokážu konkrétně odpovědět. V KAURRANGU uběhlo času máto, tedy aspoň subjektivně, ale v normálním ves¬míru několik hodin."
Debatovali jsme o problému. Časové po¬suvy jsme nemohli potřebovat, ale nezbý¬valo nám stejně nic Jiného než opět vnik¬nout do krupobití. ' ,